Een cliënttevredenheidsonderzoek is een onderzoek dat wordt uitgevoerd om de tevredenheid van cliënten of klanten over een bepaalde dienstverlening of product te meten. Het is een gestructureerde methode om feedback te verzamelen van degenen die gebruik hebben gemaakt van een specifieke dienst, zoals bijvoorbeeld gezondheidszorg, onderwijs, sociale diensten, zakelijke dienstverlening, enzovoort.
Het doel van een cliënttevredenheidsonderzoek is om inzicht te krijgen in de ervaringen en meningen van de cliënten met betrekking tot de kwaliteit, effectiviteit en bruikbaarheid van de geleverde diensten. Hierdoor kunnen organisaties verbeteringen aanbrengen en hun dienstverlening beter afstemmen op de behoeften en wensen van hun cliënten.
Geen personeel nodig tijdens het verzamelen van reacties en het doen van het onderzoek kost weinig tijd doordat je door ons ondersteund wordt tijdens alle fases van het proces.
Door de data te analyseren in de tool krijg je een duidelijke visuele weergave van de data die je verzameld hebt. Hiermee krijg je inzichten die je kunt inzetten voor de ontwikkeling van jouw organisatie.
Door feedback via de zuil op locatie te vragen zijn jouw klanten meer bereid om te antwoorden, het kost hen minder tijd en ze vinden het fijn om tijdens of direct na de ervaring feedback te geven.
Je wordt compleet ontzorgt. Wij zorgen ervoor dat de zuil voorzien wordt van jouw huisstijl en dat het wordt geplaatst en onderhouden op locatie. Wij staan altijd voor je klaar.
Met een feedbackzuil wordt het voor jouw doelgroep mogelijk om anoniem feedback te geven. De zekerheid dat je anoniem blijft bevordert eerlijkheid en authentieke antwoorden.
Een feedbackzuil biedt continue feedback. Hierdoor krijg je continu feedback van je doelgroep over zaken waar je meer inzicht in wilt en direct op in kan spelen.
Als zorgorganisatie is het slim om een cliënttevredenheidsonderzoek te doen om verschillende redenen:
Al met al draagt een cliënttevredenheidsonderzoek bij aan het verbeteren van de zorgkwaliteit, het vergroten van klanttevredenheid en het bouwen van een positieve reputatie voor de zorgorganisatie.
Wij hebben een eigen enquêtetool die wij speciaal hebben ingericht voor de feedbackzuil. Met dit programma kun je heel eenvoudig zelf een vragenlijst opstellen met bijvoorbeeld smileyvragen, zodat deze op de zuil weergeven wordt. Als je liever ondersteund wordt, dan helpen onze onderzoekers je graag om de juiste vragen op te stellen en de enquête in te richten.
Door de feedbackzuil op locatie neer te zetten kunnen jouw klanten, cliënten of medewerkers tijdens of direct na de ervaring snel en op een prettige manier feedback voor jou achterlaten. Dit zal ervoor zorgen dat je meer reacties krijgt dan via een gedeelde enquête.
Naast de enquêtetool hebben wij ook een eigen onderzoekstool. Met dit programma kun je visuele analyses maken van de verzamelde data. Hierdoor kun je duidelijke conclusies trekken en deze informatie overzichtelijk met de rest van de organisatie delen.
Als zorgorganisatie is het meten van cliënttevredenheid een essentiële en waardevolle praktijk om verschillende redenen:
Kortom, het meten van cliënttevredenheid is een waardevol instrument om de kwaliteit van zorg te verbeteren, klantgerichtheid te bevorderen, zorgverleners te ondersteunen en een beter inzicht te krijgen in de behoeften van cliënten en trends in de zorgsector. Het helpt bij het creëren van een betere zorgervaring voor cliënten en het versterken van de algehele kwaliteit van de zorgorganisatie.
Omdat wij weten hoe belangrijk het is om cliënttevredenheid te meten, hebben wij een product ontworpen om dit zo goed mogelijk te doen.
De feedbackzuil biedt jouw cliënten een snelle, laagdrempelige en prettige manier om feedback voor jou achter te laten. Dit resulteert in meer feedback wat direct na de ervaring gegeven wordt. Wat uiteindelijk leidt tot waardevollere inzichten over de wensen en behoeften van jouw cliënt. Deze waardevolle gegevens kun je vervolgens gebruiken om je cliënttevredenheid te verhogen. En dat is iets waar iedereen tevreden van wordt!