Een medewerkerstevredenheidsonderzoek, ook wel bekend als een werknemerstevredenheidsonderzoek, is een instrument dat wordt gebruikt door organisaties om de tevredenheid en betrokkenheid van hun medewerkers te meten.
Het doel van zo'n onderzoek is om inzicht te krijgen in hoe medewerkers zich voelen over verschillende aspecten van hun werk en werkomgeving. Het biedt waardevolle informatie voor het management om de werkomstandigheden en bedrijfscultuur te verbeteren, wat op zijn beurt de prestaties, productiviteit en retentie van medewerkers kan bevorderen.
Geen personeel nodig tijdens het verzamelen van reacties en het doen van het onderzoek kost weinig tijd doordat je door ons ondersteund wordt tijdens alle fases van het proces.
Door de data te analyseren in de tool krijg je een duidelijke visuele weergave van de data die je verzameld hebt. Hiermee krijg je inzichten die je kunt inzetten voor de ontwikkeling van jouw organisatie.
Door feedback via de zuil op locatie te vragen zijn jouw klanten meer bereid om te antwoorden, het kost hen minder tijd en ze vinden het fijn om tijdens of direct na de ervaring feedback te geven.
Je wordt compleet ontzorgt. Wij zorgen ervoor dat de zuil voorzien wordt van jouw huisstijl en dat het wordt geplaatst en onderhouden op locatie. Wij staan altijd voor je klaar.
Met een feedbackzuil wordt het voor jouw doelgroep mogelijk om anoniem feedback te geven. De zekerheid dat je anoniem blijft bevordert eerlijkheid en authentieke antwoorden.
Een feedbackzuil biedt continue feedback. Hierdoor krijg je continu feedback van je doelgroep over zaken waar je meer inzicht in wilt en direct op in kan spelen.
Voorbeelden van onderwerpen die in een medewerkerstevredenheidsonderzoek worden behandeld, zijn onder meer:
Medewerkers worden meestal anoniem uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek om eerlijke en openhartige antwoorden te bevorderen. De verzamelde gegevens worden vervolgens geanalyseerd en gebruikt om zwakke punten in de organisatie te identificeren, gebieden voor verbetering aan te wijzen en positieve aspecten te versterken. Het regelmatig uitvoeren van medewerkerstevredenheidsonderzoeken kan een waardevol instrument zijn voor organisaties om een positieve en productieve werkomgeving te bevorderen.
Wij hebben een eigen enquêtetool die wij speciaal hebben ingericht voor de feedbackzuil. Met dit programma kun je heel eenvoudig zelf een vragenlijst opstellen met bijvoorbeeld smileyvragen, zodat deze op de zuil weergeven wordt. Als je liever ondersteund wordt, dan helpen onze onderzoekers je graag om de juiste vragen op te stellen en de enquête in te richten.
Door de feedbackzuil op locatie neer te zetten kunnen jouw klanten, cliënten of medewerkers tijdens of direct na de ervaring snel en op een prettige manier feedback voor jou achterlaten. Dit zal ervoor zorgen dat je meer reacties krijgt dan via een gedeelde enquête.
Naast de enquêtetool hebben wij ook een eigen onderzoekstool. Met dit programma kun je visuele analyses maken van de verzamelde data. Hierdoor kun je duidelijke conclusies trekken en deze informatie overzichtelijk met de rest van de organisatie delen.
Het meten van medewerkerstevredenheid is van cruciaal belang voor organisaties om verschillende redenen:
Kortom, het meten van medewerkerstevredenheid is essentieel voor het opbouwen van een positieve werkomgeving, het verbeteren van de betrokkenheid en prestaties van werknemers, het behouden van talent en het versterken van de algehele bedrijfsresultaten. Het is een waardevol instrument om te begrijpen hoe werknemers zich voelen over hun werk en hoe de organisatie hun werkomgeving kan verbeteren.
Omdat wij weten hoe belangrijk het is om medewerkerstevredenheid te meten, hebben wij een product ontworpen om dit zo goed mogelijk te doen.
De feedbackzuil biedt jouw medewerkers een snelle, laagdrempelige en prettige manier om feedback voor jou achter te laten. Dit resulteert in meer feedback wat op locatie gegeven wordt. Wat uiteindelijk leidt tot waardevollere inzichten over de tevredenheid en betrokkenheid van jouw medewerkers. Deze waardevolle gegevens kun je vervolgens gebruiken om je medewerkerstevredenheid te verhogen. En dat is iets waar iedereen tevreden van wordt!